420 پایگاه تابستانی در اردبیل فعال شده است‌/اجرای طرح خادمان افتخاری مساجد‌
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل:
420 پایگاه تابستانی در اردبیل فعال شده است‌/اجرای طرح خادمان افتخاری مساجد‌

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل از فعال شدن 420 پایگاه تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام فراغت از تحصیل خبر داد.

خبرگزاری فارس: 420 پایگاه تابستانی در اردبیل فعال شده است‌/اجرای طرح خادمان افتخاری مساجد‌
 

 

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ما امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام اوقات فراغت برنامه‌های متنوعی را هم در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت با عنوان بچه‌های مسجد و هم بهره‌گیری از فضیلت‌های ماه رمضان تدارک دیدیم.

وی با بیان اینکه رسالت و ماموریت کانون‌های مساجد در جذب جوانان و برنامه‌ریزی برای مدیریت صحیح اوقات فراغت دارای ارزش و اهمیت است گفت: این رویکردها با هدف تحقق شعار سال و همچنین تقویت روحیه جهادی بدون چشم‌داشت خاص انجام می‌شود.

سقا ادامه داد: تجربه سال‌های قبلی نشان می‌دهد که در هر محله‌ای با محوریت مساجد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اجرایی و عملیاتی شده تاثیرات و برکات آن مناسب بوده و کمتر شاهد انحرافات اخلاقی و رفتاری بودیم اما در نقطه مقابل براثر بی‌توجهی به این امر برخی آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی گسترش یافته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل اهمیت کشف استعدادهای فرهنگی و هنری جوانان با محوریت مساجد و بالا بردن آگاهی و دانش نسل آینده را یادآور شد و گفت: در این زمینه برنامه‌های متنوع با محوریت مساجد و انس با خانه خدا انجام شده که در فصل تابستان با محوریت غنی‌سازی اوقات فراغت این کار انجام می‌شود.

سقا به موفقیت کانون‌های مساجد در جذب جوانان و ایجاد فرصت‌های مناسب رشد و توسعه آنها را یادآور شد و افزود: ما در ماه‌های رمضان،‌ محرم و ایام تابستان برای ارتقای آگاهی و بصیرت نسل آینده با مخاطبان فراگیر برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنیم و تلاش ما بر این است تا زمینه جذب و نگهداری آنها را در این محافل فراهم کنیم.

این مسئول از برپایی 420 پایگاه تابستانی خبر داد و یادآور شد: این پایگاه‌ها در 10 شهرستان و با محوریت مساجد با غنای برنامه‌های فرهنگی، هنری، تربیتی و ورزشی پیش‌بینی شده است چرا که ما امروز وظیفه خطیری را در این زمینه عهده‌دار هستیم.

9 خانه دیجیتال در مساجد اردبیل راه‌اندازی شده است

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 20 تفاهم‌نامه همکاری در بهره‌برداری از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رفاهی آنها به امضا رسانده‌ایم، گفت: ما با برخی مجموعه‌های تفریحی و توریستی همکاری نزدیکی را داریم تا در ارائه خدمات به اعضای کانون با تخفیف ویژه اقدام کنند تا اعضای کانون بتوانند از این توانمندی‌ها استفاده کنند.

سقا به اقدام ابتکاری کانون‌های مساجد در سال جاری برای ممانعت از اقدام برخی از هیئت امنای مساجد در بسته بودن این فضاها گفت: ما با همکاری هیئت امنای مساجد طرح خادمان افتخاری مساجد را اجرا می‌کنیم تا مساجد در تمام ساعات به روی مسافران، گردشگران و نمازگزاران و استفاده‌‌کنندگان از این فضا باز باشد چرا که در شان جامعه اسلامی نیست که در مساجد فقط  مساجد در ساعات شرعی باز باشد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل خاطر‌نشان کرد: در صورت مقاومت و مخالفت نکردن هیئت امنا این طرح تابستان امسال اجرای می‌شود تا مساجد به صورت شبانه‌روزی در خدمت مخاطبان باشد.

به گزارش ارتاویل نیوز از اردبیل، سقا فعالیت 9 خانه دیجیتال در مساجد در ارائه اینترنت پاک و دیگر خدمات اینترنتی و تامین اوقات فراغت نسل آینده را یادآور شد و گفت: اعزام اعضای کانون‌های مساجد به اردوهای آموزشی و تفریحی، برگزاری اردوهای آسمانی با مشارکت 2 هزار نفر در سطح استان و همچنین اهتمام به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از 6 تا 16 شهریور ماه را از دیگر تدابیر لازم برای تابستان کانون‌های مساجد اعلام کرد.

 

انتهای پیام/62001/ش40/ظ1004

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, ] [ 23:56 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 114884
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1